Jaarlijk worden vele onderzoeken gehouden naar de bereikbaarheid en de mate van dienstverlening van bedrijven en (semi) overheidsinstellingen in Nederland. Uit de meeste onderzoeken blijkt dat we op het gebied van klantcontact en klantinteractie in Nederland nog wel wat kunnen verbeteren.

Verstoringen in het klantcontact-proces zijn veelal terug te voeren op kennis en kunde van de medewerkers. Niet alleen het kennisniveau van de persoon die de klant tewoord staat, maar de gehele keten die betrokken is bij de afhandeling van het klantcontact dient over de juiste kennis te beschikken. Immers met een slechte planning (workforce management) of een magere aansturing vanuit teammanagement is er bij de agent geen eer meer te behalen. Natuurlijk speelt ook houding en gedrag een belangrijke rol maar de ervaring leert dat dit vaak een afgeleide is van de mate waain een medewerker getraind is om goed te kunnen functioneren.

Werken in en voor een Contactcenter is een vak appart. Goed opleiden (en opgeleid houden) is dus belangrijk!

Opleidingen bij Contactworks
Contactworks verzorgt in samenwerking met haar partners gespecialiseerde traingen voor:

 

Medewerker centrale bediening Gesprekstechnieken
    (o.a. Snelheid en Weerstand)
systeemtechnieken
Agents Gesprekstechnieken  
    (o.a. Sales en Weerstand)
Proces en systeemkennis
Productkennis
Teamleiders Productkennis
Beoordelen en Sturen
Rapporteren en motiveren
Planners Workforce management